22. august:

Boligpolitisk markering foran Stortinget fra kl. 16:00.

26. august:

Representantskapsmøte i LO i Oslo kl. 17:00 i Røde Kors konferansesenter. De rødgrønne partienes politikk for Oslo.

28. august:

Politisk pub kl. 18:00 på Kulturhuset: Oslopolitikken før og etter valget med fokus på velferd, fordeling og arbeidsliv.

30. august:

Klimabrølet: Klimaopptog kl. 14:00 og arrangement foran Stortinget kl. 15:00.

31. august:

Tillitsvalgtes år, familiefest for tillitsvalgte på Youngstorget.

30. september:

Representantskapsmøte i LO i Oslo kl. 17:00 i Røde Kors konferansesenter.

Støtt de ansattes lønnskamp i Kaefer Energy

Vedtatt på LO i Oslos styre 9. oktober 2017:

Styret i LO i Oslo støtter de Kaefer-ansattes kamp for rettferdige lønns- og arbeidsvilkår. Etter at et massivt flertall to ganger har stemt ned et dårlig lønnstilbud fra ledelsen, har de ansatte siden slutten av august gjennomført en lovlig temporeduksjon for å oppnå en rettferdig avtale.

I stedet for å vise forhandlingsvilje benytter bedriftsledelsen innleid arbeidskraft for å undergrave egne ansattes lønns- og arbeidsvilkår. Arbeidsgivers opptreden endrer styrkeforholdet i lokale forhandlinger i vår disfavør og bidrar til stagnasjon for lønnsdannelsen innen frontfaget.

Konflikten i Kaefer Energy for en rettferdig lokal avtale er viktig for alle fagorganiserte. Styret i LO i Oslo oppfordrer til å gi de ansatte all mulig støtte. Send støtteuttalelse til klubben.kaefer@gmail.com. Send økonomisk støtte til konto 3201 50 21380 eller via Vipps 127040. Ytterligere informasjonen finnes på http://kaefer.isoalliansen.no/#home.