LO i Oslo er en sammenslutning av over hundre fagforeninger i Oslo og ble stiftet 9. februar 1920 som Kristiania Faglige Samorganisasjon. I løpet av hundreårsjubileet blir det flere arrangementer du kan være med på, følg med her og på Facebook.

7. desember

Politisk pub her på nett kl. 18:00 om de rødgrønne partienes politikk foran stortingsvalget 2021.

8. desember

Fanemarkering kl. 11:00 utenfor Schindler Heis på Hasle i protest mot at hovedtillitsvalgt har blitt avskjediget.

Noen arangementer og møter er utsatt

Flere av LO i Oslos arrangementer er inntil videre utsatt for å redusere smitte.

Støtt de ansattes lønnskamp i Kaefer Energy

Vedtatt på LO i Oslos styre 9. oktober 2017:

Styret i LO i Oslo støtter de Kaefer-ansattes kamp for rettferdige lønns- og arbeidsvilkår. Etter at et massivt flertall to ganger har stemt ned et dårlig lønnstilbud fra ledelsen, har de ansatte siden slutten av august gjennomført en lovlig temporeduksjon for å oppnå en rettferdig avtale.

I stedet for å vise forhandlingsvilje benytter bedriftsledelsen innleid arbeidskraft for å undergrave egne ansattes lønns- og arbeidsvilkår. Arbeidsgivers opptreden endrer styrkeforholdet i lokale forhandlinger i vår disfavør og bidrar til stagnasjon for lønnsdannelsen innen frontfaget.

Konflikten i Kaefer Energy for en rettferdig lokal avtale er viktig for alle fagorganiserte. Styret i LO i Oslo oppfordrer til å gi de ansatte all mulig støtte. Send støtteuttalelse til klubben.kaefer@gmail.com. Send økonomisk støtte til konto 3201 50 21380 eller via Vipps 127040. Ytterligere informasjonen finnes på http://kaefer.isoalliansen.no/#home.