Fanemarkering kl. 15:00 i forbindelse med streiken ved Godt Brød Nydalen, Torgbygget, Nydalsveien 33.

Representantskapsmøte i LO i Oslo kl. 17:00 på Røde Kors konferansesenter.

Politisk pub om prestasjonsopptak i skolen kl. 18:00 på Kultuhuset, Youngs gate 6.

Aksjonsdag for faste ansettelser – Slå tilbake bemanningsbransjens undergraving! Markering foran Stortinget kl. 14:00 og formøte kl. 12:00 på Håndverkeren.

Pensjon for alle - pensjonskonferanse kl. 10 – 16 i Røde Kors konferansesenter.

Broen til framtiden – Folkets klimakonferanse kl. 09:00 til 16:00 i Oslo Kongressenter Folkets Hus.

Støtt de ansattes lønnskamp i Kaefer Energy

Vedtatt på LO i Oslos styre 9. oktober 2017:

Styret i LO i Oslo støtter de Kaefer-ansattes kamp for rettferdige lønns- og arbeidsvilkår. Etter at et massivt flertall to ganger har stemt ned et dårlig lønnstilbud fra ledelsen, har de ansatte siden slutten av august gjennomført en lovlig temporeduksjon for å oppnå en rettferdig avtale.

I stedet for å vise forhandlingsvilje benytter bedriftsledelsen innleid arbeidskraft for å undergrave egne ansattes lønns- og arbeidsvilkår. Arbeidsgivers opptreden endrer styrkeforholdet i lokale forhandlinger i vår disfavør og bidrar til stagnasjon for lønnsdannelsen innen frontfaget.

Konflikten i Kaefer Energy for en rettferdig lokal avtale er viktig for alle fagorganiserte. Styret i LO i Oslo oppfordrer til å gi de ansatte all mulig støtte. Send støtteuttalelse til klubben.kaefer@gmail.com. Send økonomisk støtte til konto 3201 50 21380 eller via Vipps 127040. Ytterligere informasjonen finnes på http://kaefer.isoalliansen.no/#home.