19. september:

Boligpolitisk seminar om inkluderende og sosial boligpolitikk, internasjonale erfaringer og norske muligheter. Foredrag på engelsk og norsk. Kl. 10:00 - 16:00 hos LO i Oslo, Møllergata 24.

19. september:

Politisk pub om boligpolitikk. Kl. 18:00 på Kulturhuset, Youngs gate 6.

1. oktober:

11. oktober:

Aksjon imot jernbanepakke 4 med appeller og band. Foran Stortinget kl. 15:00.

15. oktober:

Internasjonalt forum: Hellas i krise. Kl. 17:00, med mat kl. 16:30, LO i Oslo, Møllergata 24.

24. oktober:

Politisk pub kl. 18:00 på Kulturhuset, Youngs gate 6.

29. oktober:

21. november:

Politisk pub kl. 18:00 på Kulturhuset, Youngs gate 6.

26. november:

Støtt de ansattes lønnskamp i Kaefer Energy

Vedtatt på LO i Oslos styre 9. oktober 2017:

Styret i LO i Oslo støtter de Kaefer-ansattes kamp for rettferdige lønns- og arbeidsvilkår. Etter at et massivt flertall to ganger har stemt ned et dårlig lønnstilbud fra ledelsen, har de ansatte siden slutten av august gjennomført en lovlig temporeduksjon for å oppnå en rettferdig avtale.

I stedet for å vise forhandlingsvilje benytter bedriftsledelsen innleid arbeidskraft for å undergrave egne ansattes lønns- og arbeidsvilkår. Arbeidsgivers opptreden endrer styrkeforholdet i lokale forhandlinger i vår disfavør og bidrar til stagnasjon for lønnsdannelsen innen frontfaget.

Konflikten i Kaefer Energy for en rettferdig lokal avtale er viktig for alle fagorganiserte. Styret i LO i Oslo oppfordrer til å gi de ansatte all mulig støtte. Send støtteuttalelse til klubben.kaefer@gmail.com. Send økonomisk støtte til konto 3201 50 21380 eller via Vipps 127040. Ytterligere informasjonen finnes på http://kaefer.isoalliansen.no/#home.