22. november:

Politisk pub om HR og amerikanisering av norsk arbeidsliv. Kl. 18:00 på Kulturhuset, Youngs gate 6.

24. november:

Teaterforestillingen 1984 - to pluss to er fem. Torshovteatret kl. 19:30. Påmeldingsfristen var 13. september.

27. november:

Representantskapsmøte i LO i Oslo. Anker Hotel, Storgata 55, kl. 17:00.

28. november:

Internasjonalt forum: Hellas - en glemt krise. Blant annet med innledere fra gresk fagbevegelse. LO i Oslos møtelokale, Møllergata 24, kl. 17:00.

29. november:

Fakkelmarkering foran Stortinget kl. 18:00 i forbindelse med FNs solidaritetsdag for det palestinske folk.

Støtt de ansattes lønnskamp i Kaefer Energy

Vedtatt på LO i Oslos styre 9. oktober 2017:

Styret i LO i Oslo støtter de Kaefer-ansattes kamp for rettferdige lønns- og arbeidsvilkår. Etter at et massivt flertall to ganger har stemt ned et dårlig lønnstilbud fra ledelsen, har de ansatte siden slutten av august gjennomført en lovlig temporeduksjon for å oppnå en rettferdig avtale.

I stedet for å vise forhandlingsvilje benytter bedriftsledelsen innleid arbeidskraft for å undergrave egne ansattes lønns- og arbeidsvilkår. Arbeidsgivers opptreden endrer styrkeforholdet i lokale forhandlinger i vår disfavør og bidrar til stagnasjon for lønnsdannelsen innen frontfaget.

Konflikten i Kaefer Energy for en rettferdig lokal avtale er viktig for alle fagorganiserte. Styret i LO i Oslo oppfordrer til å gi de ansatte all mulig støtte. Send støtteuttalelse til klubben.kaefer@gmail.com. Send økonomisk støtte til konto 3201 50 21380 eller via Vipps 127040. Ytterligere informasjonen finnes på http://kaefer.isoalliansen.no/#home.