30. april:

Allsangkveld sammen med Sosialistisk kor i Oslo. Syng med på arbeiderbevegelsens sanger på Kulturhuset kl. 18:30.

1. mai:

Arrangementet på Youngstorget starter kl. 11:25. Demonstrasjonstoget går kl. 12:45. Se samleside for 1. mai her.

2. mai:

Åttetimersdagen hundre år! Sekstimersdagen – når? Markering foran Stortinget kl.17:00 og foredrag ved historiker Harald Berntsen på Jaeger i Grensen 9 kl. 18:00.

Støtt de ansattes lønnskamp i Kaefer Energy

Vedtatt på LO i Oslos styre 9. oktober 2017:

Styret i LO i Oslo støtter de Kaefer-ansattes kamp for rettferdige lønns- og arbeidsvilkår. Etter at et massivt flertall to ganger har stemt ned et dårlig lønnstilbud fra ledelsen, har de ansatte siden slutten av august gjennomført en lovlig temporeduksjon for å oppnå en rettferdig avtale.

I stedet for å vise forhandlingsvilje benytter bedriftsledelsen innleid arbeidskraft for å undergrave egne ansattes lønns- og arbeidsvilkår. Arbeidsgivers opptreden endrer styrkeforholdet i lokale forhandlinger i vår disfavør og bidrar til stagnasjon for lønnsdannelsen innen frontfaget.

Konflikten i Kaefer Energy for en rettferdig lokal avtale er viktig for alle fagorganiserte. Styret i LO i Oslo oppfordrer til å gi de ansatte all mulig støtte. Send støtteuttalelse til klubben.kaefer@gmail.com. Send økonomisk støtte til konto 3201 50 21380 eller via Vipps 127040. Ytterligere informasjonen finnes på http://kaefer.isoalliansen.no/#home.